develop
 
برای کارای کامپیوتر . رایانه . pc

آمارگیر وبلاگ



دانشمند ایرانی دانشگاه ساوث‌همپتون و تیم وی برای اولین بار موفق به کشف کلیدی شدند که سلولهای سرطانی را در برابر سطوح پایین اکسیژن، سازگار و با دوام می‌کند.

 

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر علی توسلی، دانشمند مطالعات سرطان در دانشگاه ساوث‌همپتون توانسته‌اند راهی برای توقف عملکرد HIF-1 پیدا کنند که سلولهای سرطانی از آن برای سازگاری با سطوح پائین اکسیژن که یکی از ویژگی‌های رایج در بیماری‌هاست، استفاده می‌کنند.

 

این محققان توانستند جلوی استفاده سلولهای سرطانی از این کلید را طی فرآیندی موسوم به زیست‌شناسی مصنوعی بگیرند.

 

آنها با آزمایش 3.2 میلیون ترکیب احتمالی که توسط یک باکتری مهندسی شده خاص ساخته شده بودند، توانستند مولکولی که جلوی عملکرد HIF-1‌ را می‌گیرد، پیدا کنند.

 

تمام سلولها به یک منبع تغذیه خون برای ارائه اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز برای بقا احتیاج دارند. تومورهای سرطانی به سرعت رشد کرده و با بزرگتر شدن آنها، تقاضای اکسیژن و مواد مغذی آنها از عرضه توسط رگهای خونی اطراف بیشتر می‌شود.

 2.0-10.jpg

اما HIF-1 برای سازگاری با این محیط با سطح پایین اکسیژن به عنوان یک کلید اصلی عمل و صدها ژن را روشن کرده و منجر به بقای سلولهای سرطانی می‌شود.

 

این پروتئین به تحریک شکل‌گیری رگهای خونی در اطراف تومورها پرداخته که منجر به ارائه اکسیژن و مواد مغذی بیشتر به تومور و در نتیجه رشد بیشتر آن می‌شود.

 

دکتر توسلی که به همراه تیم خود موفق به کشف و تولید ترکیبی برای مقابله با این پروتئین شده، اظهار کرد: ما راهی را برای هدف قرار دادن گامهایی که سرطان برای بقا برداشته، پیدا کرده‌ایم و امیدواریم که پژوهش ما بتواند در آینده به داروهای موثر با قابلیت توقف سازگاری سلولهای سرطان با محیطهایی با اکسیژن پایین و در نتیجه توقف رشد بیشتر آنها منجر شود.

 

وی افزود: گام بعدی ما توسعه بیشتر این مولکول برای ایجاد یک درمان موثر است.

 

این پژوهش در مجله انجمن شیمی آمریکا منتشر شده است.

منبع : ایسنا

http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 7 مرداد 1392برچسب:قفل شدن تومورهای سرطانی , دانشمند ایرانی , دکتر توسلی , دانشگاه ساوث‌همپتون, توسط بهزاد

اين مشکل شما هم شايد باشد، از سيم کارتهاي اعتباري استفاده مي کنيد و تصميم به شارژ مجدد تلفن همراه خود گرفته ايد يانه مي خواهيد قبوض شهري خود را  پرداخت کنيد، قدم اولي که شما هم براي اين کار انجام مي دهيد يک جستجوي ساده در اينترنت است،‌ جستجويي که شايد تيتر آن "خريد شارژ اينترنتي" باشد.
نتيجه ي اين جستجوي چنديدن صفحه ي مختلف از سايت هايي است که ادعا مي کنند شارژ اينترنتي مي فروشند، ادعايي که بعضا دروغ است قصد فريب و سرقت اينترنتي از شما را دارند.


اما در اين ميان نمي توان منکر صداقت تمام پايگاه هاي فروش محصولات اينترنتي شد، پيشنهاد دريچه براي خريد شارژ اعتباري و پرداخت قبوض به شما سايت "شارژ اول"


دريچه در گفتگو با تهراني از مسئولين  "شارژ اول"، پايگاه اينترنتي خود را اينگونه معرفي کرد: "در اين سايت امکان شارژ سيم کارت هاي اعتباري اپراتور هاي مختلف از قبيل  ايرانسل ،همراه اول ،رايتل و تاليا و غير از آن پرداخت اينترنتي قبوض تلفن امکان پذير است به جز اين فرقي نمي کند که دارنده کدام کارت اعتباري هستيد"

منبع:دریچه

http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 7 مرداد 1392برچسب:دريچه ، تلفن ، شارژ ، قبض, توسط بهزاد

،نسخه جدید سیستم عامل گوگل موسوم به اندروید دیروز و با تبلت نکسوس 2013 وارد دنیای فناوری شد.پیش از این شایعات بسیاری در خصوص ویژگی ها و قابلیت های این محصول شنیده شده بود،اما با رونمایی رسمی می توان ویژگی های اصلی این سیستم عامل را بررسی کرد.

اولین ویژگی نسخه جدید اندروید قابلیت های گرافیکی آن می باشد.این سیستم عامل می تواند به خوبی بازی های گرافیکی،تصاویر و فیلم های اچ دی را نمایش دهد.همچنین با کمک اندروید 4.3 موتور گرافیکی گجت قادر است تا با مصرف انرژی کمتر بازدهی بالا تری داشته باشد.

اما بهبود قابلیت گرافیکی باعث شده تا کیفیت نوشته ها در این سیستم عامل نیز بالا تر رود و کاربر به آسانی تکست های موجود در گجت خود را بخواند.همچنین می توان نسخه جدید اندروید را به راحتی توسط یک وسیله الکترونیکی دیگر کنترل کرده و به تمام قسمت های آن دسترسی پیدا کنید.

بخش توسعه دهنده اندروید 4.3 با توانایی های بیشتر در خصوص تغییرات گرافیکی بهینه شده و امنیت این سیستم عامل نیز نسبت به نسخه های پیشین افزایش پیدا کرده است.پیش بینی شده تا این سیستم عامل علاوه بر نکسوس 2013 با مدل های بعدی نکسوس و اچ تی سی وان گوگل پلی عرضه شود.

منبع:دریچه

http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 7 مرداد 1392برچسب:اندروید , جدید , ویژگی , اندروید 4,3 , ویژگی های جدید اندروید 4,3 , تبلت نکسوس 2013, توسط بهزاد

محققان آلمانی با توقف و به دام انداختن یک دقیقه‌ای نور درون یک کریستال، موفق به ذخیره و بازیابی اطلاعات منسجم شدند.

32-21.JPG

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متوقف کردن نور به عنوان سریع‌ترین پدیده در جهان بسیار دشوار است؛ سرعت حرکت نور در خلأ حدود 300 میلیون متر بر ثانیه است و یک دقیقه زمان بسیار طولانی محسوب می‌شود و در این مدت نور می‌تواند بیش از 17 میلیون کیلومتر معادل 20 سفر به دور ماه را طی کند.

در سال 1999 میلادی دانشمندان موفق به کند کردن سرعت نور به 17 متر در ثانیه شدند و در سال 2001 نیز برای کسری از ثانیه نور بطور کامل متوقف شد؛ در سال 2013 نیز محققان با استفاده از اتم‌های سرد موفق به توقف 16 ثانیه‌ای نور شدند.

اما اکنون فیزیکدانان دانشگاه دارمشتات به سرپرستی پروفسور «جورج هاینتسه» در یک رکوردشکنی تازه موفق شدند پرتوهای نور را بمدت 60 ثانیه به دام بیندازند.

پرتو لیزر بدرون یک کریستال مات تابانده شد و در این شرایط اتم های کریستال در فرآیندی موسوم به شفافیت القایی الکترومغناطیسی (ETI) به طیف محدودی از فرکانس های شفاف تبدیل شدند.

با تابش لیزر دوم بداخل کریستال و خاموش کردن لیزر اول، پرتوهای نور به دام انداخته شدند و در این حالت شفافیت کریستال به حالت مات اولیه بازگشت.

علاوه بر توقف نور، محققان موفق به ذخیره و بازیابی داده‌ها در پرتوهای تجربی در قالب یک تصویر با طول موج 100 میکرومتر شدند که گام مهمی برای پردازش اطلاعات کوانتومی محسوب می‌شود.

محققان معتقدند با استفاده از مواد بهتر می‌توان پلت فرم جامدی برای دستیابی به امکان توقف و ذخیره‌سازی 10 دقیقه‌ای نور توسعه داد.

منبع : ایسنا

http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


طبق آیین نامه‌ای که آموزش و پرورش برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرده، نحوه تغییر رتبه و نظام رتبه‌بندی معلمان تشریح شد، نظامی که بر اساس آن چهار رتبه «مربی معلم»، «استادیار معلم»، «دانشیار معلم» و «استاد معلم» برای معلمان در نظر گرفته شده است.

 DSC_0093_resize.jpg

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش » ایسنا، در بخشی از نظام رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان و جذب و تامین منابع انسانی آموزش و پرورش، داشتن حداقل درجه علمی مورد نیاز برای کسب آن رتبه، تجربه خدمت مورد نیاز، کسب امتیازات لازم از جداول فعالیت‌ها، کسب امتیاز لازم در ارزشیابی‌های ملی برای رتبه‌بندی تعریف شده و ارائه مقالات و تالیفات علمی مناسب در زمینه موضوعات آموزش و پرورش و پیشرفت تربیتی و تحصیلی دانش‌آموزان، در ارزشیابی فعالیت‌های معلمان در کانون توجه قرار می‌گیرد.

 

در این طرح پیشنهادی چهار رتبه برای معلمان در نظر گرفته شده که برای هریک از این عناوین شرایطی تعریف شده است.

http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


تحقیقات نشان داده که آهنربا امکان شارژ کردن گوشی‌های موبایل را دارند و شارژ از طریق القا به کمک میدان مغناطیسی روش مناسبی به شمار می‌رود.
 

زمین یکی از بزرگ‌ترین منابع انرژی الکتریسیته است و می‌توان از قدرت آن برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی بهره برد.
از آنجا که طول برد شارژرهای القایی و انرژی مغناطیسی کوتاه است، شارژرهای کوچک القایی نمی‌تواند گوشی‌های موبایل را به تنهایی شارژ کنند. بر این اساس دانشمندان درصدد رفع موانع استفاده از آهنربا و انرژی مغناطیسی برای شارژ گوشی‌های تلفن همراه هستند.
 
چنین فناوریهایی قابلیتهای بسیاری برای پیشرفت دارد به همین سبب حاصل چند دهه تحقیقات در زمینه این فناوری‌ها این است که انرژی را بدون نیاز به سیم جابجا کنیم.
 
 
 
 
گزارش از محمدمحمدی خوجین
http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب: آهنربا , تکنولوژی , شارژ , شارژ تلفن همراه به کمک آهنربا , اخبار جدید تکنولوژی, توسط بهزاد
به گفته یکی از مسئولین کارشناس در روابط عمومی مرکز آزمون دانشگاه آزاد علت اصلی هک شدن سایت puber.Azmoon.com نه تنها سایت روابط عمومی مرکز آزمون دانشگاه آزاد بلکه تمامی سایت های زیر مجموعه پوشش دهنده سایت سرور این مرکز نیز مورد حمله هکرها قرار گرفته است. 
 
بنا براین خبر سایت سرور هم شده و پس از آن همه ی سایت ها تحت پوش آن نیز هک شده است و این به آن معنی است که سایت روابط عمومی مرکز آزمون دانشگاه آزاد مورد هک قرار نگرفته است.

منبع:ايسنا
http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 5 مرداد 1392برچسب:مجسمه , جدید , ساخت مجسمه , عکس مجسمه , تصاویر , رایگان , آخرین مجسمه ها, توسط بهزاد

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد

ابزار پرش به بالا