develop
 
برای کارای کامپیوتر . رایانه . pc

آمارگیر وبلاگ



هر روز خبرهاي جديدي از تحريم هاي رايانه اي غرب كه نشان از عدم مقابله با عزم راسخ كشور عزيزمان در فتح قله هاي دانش و فناوري و سربلندي را دارد شنيده مي شود.

 
تازه ترين خبر متعلق به شركت ياهو مي باشد.اين شركت در اقدامي عجيب نام ايران را از فهرست كشورهايي كه هنگام ثبت نام پست الكترونيك ديده مي شد حذف كرده است.
 
براي ثبت نام و فعال سازي حساب كاربري نيز وارد كرد يك شماره تلفن همراه الزامي مي باشد كه اين كار براي كاربران ايراني غير ممكن است.
 
بدين ترتيب ياهو از ايران خداحافظي كرده و استفاده از آن براي كاربران ايراني با مشكل مواجه خواهد بود.شنيده شده كه سرويس مسنجر اين شركت موسوم به ياهو مسنجر نيز در ايران قطع خواهد شد.
 
ذكر اين نكته ضروريست كه دو شركت بزرگ گوگل و اپل پس از زيان هاي ناشي از تحريم ايران،نام كشورمان را از ليست تحريم خود خارج كردند.
منبع: اورژانس آی تی
http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 16 شهريور 1392برچسب: ياهو , تحريم , ايران, توسط بهزاد

سامانه حفاظت از اطلاعات سرورهای حیاتی سازمان (کیهان) به همت یکی از شرکتهای مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان طراحی و ساخته شد.

 45pg.JPG

به گزارش سرویس فناوری ایسنا منطقه اصفهان، دکتر محمود شیخ زین‌الدین، رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اعلام این خبر افزود: گسترش بی‌سابقه‌ی صنعت IT در سال‌های اخیر، تقاضاها برای دریافت سرویس‌ها و خدمات به صورت الکترونیکی و عموما در بستر اینترنت را بسیار افزایش داده و این در حالیست که مقوله هک نیز رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده ‌است.

 

وی با بیان این که به همین دلیل مدیران سازمان‌ها با تقابلی جدی در ارائه سرویس‌ها به صورت الکترونیکی و امنیت سازمان و اطلاعات خود روبرو هستند، تصریح کرد: سامانه «کیهان» محصول انحصاری شرکت سازنده آن است که با هدف حفاظت از اطلاعات سرورهای حیاتی سازمان طراحی و پیاده سازی شده است.

 

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه این محصول انحصاری که دارای گواهی ثبت اختراع به شماره 70961 است، ادامه داد: ایمن سازی ارتباطات در این سامانه بر اساس تونل‌های امنیتی در لایه شبکه و با استفاده از پروتکل اختصاصی شرکت سازنده انجام می‌شود.

 

به گفته وی، تکیه بر توکن‌های سخت‌افزاری در فرآیند احراز اصالت کاربران به منظور جلوگیری از ایفای نقش سایرین، کنترل دسترسی جداگانه هر کاربر به بخش‌های مختلف مزرعه سرور، تامین محرمانه بودن و صحت داده‌های مبادله شده کاربران با سرورهای تحت حفاظت، جلوگیری از حملات رایج در کاربردهای تحت شبکه شامل Monitoring، Modification، تکرار و Man in the Middle، امکان تعریف LANهای مجازی امن به صورت متمرکز و توزیع شده، عدم نیاز به تغییر در برنامه‌های کاربردی جهت تامین امنیت آن‌ها و دانش کاملا بومی در طراحی پروتکل‌ها و الگوریتم‌های رمزنگاری از جمله ویژگی‌های مهم این سامانه است.

 

شیخ زین‌الدین در ادامه با بیان اینکه شرکت طراح سامانه «کیهان»، نسل چهارم این سامانه را با هدف برطرف‌ کردن نیازمندی‌های جدید مشتریان خود و نیز افزایش توانمندی‌های این محصول طراحی و ساخته است، خاطرنشان کرد: مشاهده میزان دسترسی‌های کاربران مجاز به مزرعه سرورها از طریق تحلیل ترافیک ارسالی آنها، افزایش قابلیت دسترسی و مقاومت در برابر خرابی با امکان توزیع بار بر روی چند سرور کیهان با امکان همگام‌سازی اتوماتیک در بین آنها، امکان تعریف مدیران میانی با قابلیت‌های کنترل شده به منظور توزیع فرآیند مدیریت سیستم، ثبت رویدادهای کامل سیستم شامل ورود و خروج کاربران، عملیات مدیران و تنظیمات سیستم، افزایش پهنای باند شبکه و امکان استفاده از گواهی‌نامه دیجیتالی کاربران در فرآیند احراز اصالت از جمله ویژگی‌های مهم این سامانه است.

منبع:ایسنا

http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 30 مرداد 1392برچسب:سامانه حفاظت از اطلاعات سرورهای حیاتی , ایران , توانمندی, توسط بهزاد

 انگور یکی از میوه های تابستانی است که طرفداران بسیاری در تمامی دنیا دارد و مزه آن با توجه به رنگ و شکل انگور متفاوت است اما همیشه هر گونه آن طعمی مخصوص به خود دارد و از یک چارچوب خاص خارج نمی شود. 

"دیوید کین" کشاورزی است که به تازگی توانسته به طعمی تازه در انگورهای خود بسازد و قصد دارد آن ها با طعمی مشابه با پشمک وارد بازار کند. او با کمی تغییر در نشا اصلی این میوه توانسته است به این طعم جدید و البته جذاب دست پیدا کند. 


این کشاورز گفته است که این انگور خواص تمامی انگورها را در خود جای داده است و همچنین شیرینی آن به اندازه یک پشمک نیست ولی مزه آن را کاملا القا خواهد کرد. او هدف خود از درست کردن این انگور را نشان دادن نحوه سالم سازی تنقلات اعلام کرده است. 

این مرد با کمک چندین مهندس کشاورزی و سازمان های محیط زیستی پس از 12 سال تحقیق و تلاش توانسته است این انگورها را درست کند. آن ها قصد دارند محصول زیادی را امسال وارد بازار کنند و البته از این پس هدف خود را درست کردن انگورهایی با طعم شکلات یا آبنبات های محبوب خواهند گذاشت. 

http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 19 مرداد 1392برچسب: خواندنی ، پرورش ، انگور ، پشمک ، طعم, توسط بهزاد
پورت‌های USB در سال‌های اخیر تحول بزرگی در زمینه جا به جایی و انتقال داده‌ها به وجود آورده‌اند و سرعت انتقال داده‌ها را تا حد قابل توجهی افزایش داده‌اند. 

حالا نسخه جدید این پورت‌ها با نامSuper Speed USB 3/1 رونمایی شده است که سرعت انتقال اطلاعات در آن نسبت به نسخه قبلی آن یعنی USB 3/0 تا دو برابر بیشتر شده است. 

 

این نسخه جدید قابلیت انتقال اطلاعات تا سرعت 10 گیگابیت در ثانیه را داشته و امکان سازگاری با نسخه‌های قبلی و پشتیبانی از کابل‌ها و دستگاه‌های مبتنی بر پورت‌های USB قبلی را هم دارد. مشخصات فنی این نسخه جدید کاملا مشابه USB 3/0 بوده و تنها سرعت انتقال اطلاعات در آن بیشتر است.

منبع: اقتصاد آنلاين

http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 14 مرداد 1392برچسب:يو اس بي , usb , usb3, توسط بهزاد

این روزها ابزارهای مختلف الکترونیکی کاربردهای فراوانی در زندگی روزمره ما یافته‌اند. کاهش حجم این دستگاه‌ها نسبت به گذشته، سبب شده گرایش برای درهم‌آمیزی آنها در قالب برخی وسایل معمولی افزایش یابد. حالا کار به جایی رسیده که صنعت پوشاک نیز از این موج بزرگ در امان نمانده است.




http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 مرداد 1392برچسب: لباس هوشمند ، كفش هوشمند ، زخم بستر ، ضربان قلب , توسط بهزاد
مجموعه سونی در ایران مسابقه ای را طراحی کرده که دوستداران تلفن های هوشمند سونی با شرکت در آن بتوانند شانس خود را برای برنده شدن یکی از جدیدترین مدل های این کمپانیXperia ZR  امتحان کنند. در این مسابقه که 30 روز به طول می انجامد، هر روز یک سوال در مورد ZR Xperia از شما پرسیده می شود که شما باید پاسخ صحیح را در مورد آن بیان کنید.

 

Sony Xperia ZR  مدتی است که روانه بازار موبایل شده، این تلفن هوشمند دارای صفحه نمایش 4.6 اینچی است که به Mobile BRAVIA Engine 2 تجهیز شده است. این مدل دارای پردازنده چهار هسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی Qualcomm Snapdragon™ S4 Pro با 2 گیگابایت رم و البته یک چیپ گرافیکی Adreno 320 می باشد. در بخش دوربین نیز سونی از دوربین 13.1 مگاپیکسلی با وضوح 1080پیکسل استفاده کرده است. همچنین Xperia ZR ضد آب و مقاوم در برابر گرد و غبار است.

 

 

پس فرصت را از دست ندهید، فقط کافیست تا در این مسابقه شرکت کنید و دوستانتان را دعوت کنید تا شانس خود را برای برنده شدن یکی از 10 گوشی Xperia ZR  افزایش دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این مسابقه کافیست به سایت www.wizquiz.ir  مراجعه کنید تا یکی از برندگان سونی باشید.

http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 مرداد 1392برچسب: خبر ، سونی, توسط بهزاد
گوگل سخت علاقه مند به انتخاب اسامي عجيب و جالب براي نسخه هاي مختلف اندرويد است.
کیک فنجانی، دونات، نان خامه‌ای، ماست یخ‌زده، نان زنجبیلی، کندوی عسل، ساندویج بستنی و آب‌نبات ژله‌ای نام هايي است که تاکنون گوگل براي نسخه هاي مختلف اندرويد انتخاب کرده اما خارج از نام پس از هر دوره معرفي تعداد زيادي از کاربران مشتاقانه تلفن همراه خود را به نسخه ي جديد بروز مي کند و از اين از خوش اقبالي ها براي گوگل به حساب مي آيد.

 

 

و اما حالا در آستانه ي معرفي نسخه ي 5 اندوريد که نامش به طور رسمي هنوز مشخص نشده، آماري از درصد نفوذ نسخه 4.2 منتشر شده که بسيار متفاوت تر از نسخه و دوره هاي پيشين است.
بيش از 40 درصد از بازار اندرويد را نسخه ي لوبيا ژله اي به خود اختصاص داده و این خبري خوش براي اندرويد که رضايت مشتريانش از نسخه ي 4.2 هست را به اطلاع اين شرکت مي رساند.
 
http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 مرداد 1392برچسب:خبر ، صفر و يک ، اندرويد ، سهام, توسط بهزاد

http://www.uplooder.net/


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 10 مرداد 1392برچسب: سرعت ، اینترنت ، ایران ، جهان, توسط بهزاد

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد

ابزار پرش به بالا