develop
 
برای کارای کامپیوتر . رایانه . pc

آمارگیر وبلاگ



سامانه حفاظت از اطلاعات سرورهای حیاتی سازمان (کیهان) به همت یکی از شرکتهای مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان طراحی و ساخته شد.

 45pg.JPG

به گزارش سرویس فناوری ایسنا منطقه اصفهان، دکتر محمود شیخ زین‌الدین، رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اعلام این خبر افزود: گسترش بی‌سابقه‌ی صنعت IT در سال‌های اخیر، تقاضاها برای دریافت سرویس‌ها و خدمات به صورت الکترونیکی و عموما در بستر اینترنت را بسیار افزایش داده و این در حالیست که مقوله هک نیز رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده ‌است.

 

وی با بیان این که به همین دلیل مدیران سازمان‌ها با تقابلی جدی در ارائه سرویس‌ها به صورت الکترونیکی و امنیت سازمان و اطلاعات خود روبرو هستند، تصریح کرد: سامانه «کیهان» محصول انحصاری شرکت سازنده آن است که با هدف حفاظت از اطلاعات سرورهای حیاتی سازمان طراحی و پیاده سازی شده است.

 

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه این محصول انحصاری که دارای گواهی ثبت اختراع به شماره 70961 است، ادامه داد: ایمن سازی ارتباطات در این سامانه بر اساس تونل‌های امنیتی در لایه شبکه و با استفاده از پروتکل اختصاصی شرکت سازنده انجام می‌شود.

 

به گفته وی، تکیه بر توکن‌های سخت‌افزاری در فرآیند احراز اصالت کاربران به منظور جلوگیری از ایفای نقش سایرین، کنترل دسترسی جداگانه هر کاربر به بخش‌های مختلف مزرعه سرور، تامین محرمانه بودن و صحت داده‌های مبادله شده کاربران با سرورهای تحت حفاظت، جلوگیری از حملات رایج در کاربردهای تحت شبکه شامل Monitoring، Modification، تکرار و Man in the Middle، امکان تعریف LANهای مجازی امن به صورت متمرکز و توزیع شده، عدم نیاز به تغییر در برنامه‌های کاربردی جهت تامین امنیت آن‌ها و دانش کاملا بومی در طراحی پروتکل‌ها و الگوریتم‌های رمزنگاری از جمله ویژگی‌های مهم این سامانه است.

 

شیخ زین‌الدین در ادامه با بیان اینکه شرکت طراح سامانه «کیهان»، نسل چهارم این سامانه را با هدف برطرف‌ کردن نیازمندی‌های جدید مشتریان خود و نیز افزایش توانمندی‌های این محصول طراحی و ساخته است، خاطرنشان کرد: مشاهده میزان دسترسی‌های کاربران مجاز به مزرعه سرورها از طریق تحلیل ترافیک ارسالی آنها، افزایش قابلیت دسترسی و مقاومت در برابر خرابی با امکان توزیع بار بر روی چند سرور کیهان با امکان همگام‌سازی اتوماتیک در بین آنها، امکان تعریف مدیران میانی با قابلیت‌های کنترل شده به منظور توزیع فرآیند مدیریت سیستم، ثبت رویدادهای کامل سیستم شامل ورود و خروج کاربران، عملیات مدیران و تنظیمات سیستم، افزایش پهنای باند شبکه و امکان استفاده از گواهی‌نامه دیجیتالی کاربران در فرآیند احراز اصالت از جمله ویژگی‌های مهم این سامانه است.

منبع:ایسنا

http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 30 مرداد 1392برچسب:سامانه حفاظت از اطلاعات سرورهای حیاتی , ایران , توانمندی, توسط بهزاد
براي اين كار كافيست روي فضاي خالي دسكتاپ راست كليك كرده و گزينه Properties را انتخاب كنيد، در تب taskbarگزينه taskbar buttons را بر روي combine when taskbar is full يا Never combine تنظيم كنيد.
 
در ادامه تيك گزينه use small icon  را بزنيد و گزينهOK را انتخاب كنيد.
 
حالا در صورتي كه تمام برنامه ها يا پنجره هاي موجود در تسكبار را نيز unpin كنيد، ظاهر آن كاملاً شبيه ويندوزهاي گذشته مي شود
 
منبع:دریچه
http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:ترفند , ويندوز , تسكبار , 7, توسط بهزاد
سيستم‌عامل ويندوز در هنگام کار از هاردديسک بهره‌هاي فراواني مي‌برد. خواندن و نوشتن‌هاي پي‌ در پي در Page File، مراجعه دائمي به DLLها و انبوهي از کار با فايل‌هاي متعدد متناسب با نرم‌افزارهاي نصب شده در سيستم‌عامل، از جمله فعاليت‌هاي سيستم‌عامل است که آن را به هاردديسک وابسته مي‌کند. از همين رو تا آن جا که ممکن است سعي مي‌شود از رم استفاده شود اما اين کار هميشه ممکن نيست.
 
حافظه‌هاي فلش سرعت خواندن و نوشتن کمي در انتقال Stream يا يک فايل حجيم دارند اما سرعت دستيابي تصادفي به آدرس‌هاي مختلف در آن نزديک به 80 تا 100 برابر سريع‌تر از هاردديسک است و اين جاست که حافظه فلش مي‌تواند به ياري راندمان رايانه بيايد.
 
براي راه‌اندازي ReadyBoost يک فلش را به رايانه متصل کرده و روي آيکن فلش در My Computer راست کليک کنيد. سپس از منوي Properties سربرگ ReadyBoost را انتخاب کرده و گزينه Use this Device را برگزينيد. در پايين همين صفحه مي‌توانيد حجمي که قصد داريد به اين کار اختصاص دهيد، انتخاب نماييد. دقت داشته باشيد که اين حجم بعد از اختصاص يافتن به اين کار، قابل استفاده نخواهد بود. البته هميشه مي‌توانيد فلش را به حالت عادي بازگردانيد.
 
اين کار در رايانه‌هايي که هاردديسک آن‌ها 5400 RPM يا کم‌تر است، تاثير بيشتري دارد.
در ضمن هر اندازه که رم رايانه بيشتر باشد، اين تاثير کم‌تر خواهد بود. به عنوان نمونه ReadyBoost با استفاده از يک حافظه فلش سريع در يک رايانه که 512 مگابايت رم دارد، يک فعاليت 12 ثانيه‌اي را به 2 ثانيه تقليل مي‌دهد در حالي که اگر رم رايانه از 512 مگابايت به 1 گيگابايت ارتقا يابد، حتي بدون ReadyBoost نيز همين فعاليت 12 ثانيه‌اي به کم‌تر از 1 ثانيه تقليل مي‌يابد، بنابراين تاثير ارتقاي رم به مراتب بيشتر از تاثير استفاده از ReadyBoost است.
 
هر حافظه فلشي که سرعت دستيابي به اطلاعات در آن کم‌تر از 1 ميلي‌ثانيه باشد در ReadyBoost قابل به کارگيري است.
منبع:دریچه
http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 26 مرداد 1392برچسب:فلش , سرعت , رایانه , افزایش, توسط بهزاد
در ويندوز 8 به طور پيش فرض در محيط modern vt اپليكيشن‌هاي مختلفي نظير maps و mail و ... نصب مي‌شود.

همچنين، مي‌توان اپليكيشن‌هاي ديگري را نيز به وسيله store بر روي اين محيط نصب كرد.
 
همان طور كه نصب يك برنامه آسان است، حذف آن نيز آسان است. در نتيجه اين امكان وجود دارد كه به اشتباه يك برنامه را حذف كنيد.
 
بدين منظور: ابتدا با فشردن كليد win وارد صفحه start شويد.
سپس وارد برنامه store شويد.
اكنون در صورتي كه در هر جايي از صفحه store راست كليك كنيد، نواري سبزرنگ در بالاي صفحه نمايان مي‌شود.
حال بر روي your apps كليك كنيد.
 
با اين كار ليستي از اپليكيشن‌هاي نصب‌شده بر روي ويندوز نمايان مي‌شود.
 
اكنون بر روي ليست انتخاب موجود در اين صفحه (در پايين عبارت your apps) كليك كرده و apps not installed on this pc را انتخاب نماييد.
 
با اين كار ليست برنامه‌هايي كه بر روي ويندوز نصب بوده‌اند و اكنون حذف شده‌اند، نمايش داده مي‌شود.
 
حال كافي است اپليكيشن يا اپليكيشن‌هاي مورد نظر خود كه قصد بازيابي آنها را داريد را با كليك بر روي هر يك انتخاب كرده و سپس در نوار پايين صفحه بر روي دكمه install  كليك كنيد تا برنامه‌ها از نو نصب شوند.
http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 26 مرداد 1392برچسب:ترفند , بازيابي , ويندوز, توسط بهزاد

بنابر گزارشات اولیه این کارت گرافیک سریعترین کارت گرافیک سری GeForce 700 خواهد بود و بعلاوه دارای بایوس متفاوتی خواهد بود که محدودیت های اعمال شده بر روی این کارت گرافیکی از سوی کمپانی nVIDIA را خواهد شکست. این محدودیت‌ها شامل مواردی چون OCP، OVP و محدودیت ولتاژ اعمالی خواهد بود. در مورد این کارت گرافیک اطلاعات بسیار کمی در دسترس بود تا اینکه کمپانی MSI چند تصویر جدید از آن را منتشر کرد.

 

اورکلاکر بزرگ سوئدی Elmor ، قهرمان چندین دوره مسابقات Master Overclocking Arena در طراحی این کارت گرافیک شرکت داشته است. آنچه در این تصاویر جدید مشخص است خنک کننده قدرتمند Twin Frozrمی باشد که با توجه به فن بسیار متفاوتی که بر روی آن نصب شده است احتمالا نسخه جدیدی از این خنک کننده فوق قدرتمند خواهد بود. GPU Reactor موجود برای این کارت گرافیکی نیز باز طراحی شده است. 

در گام نخست Elmor توانست بدون استفاده از پردازنده ای نه چندان قدرتمند رکورد 3DMark 11 کارت های گرافیکی GeForce GTX 780 را با امتیازی بالای 20000 و با اختلاف زیاد بشکند. با توجه به قدرت بالای این کارت گرافیک انتظار می رود این کارت گرافیک بتواند حتی رکوردهای GeForce GTX Titan را نیز بشکند.

گزارش از: حسین عالیان

http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 26 مرداد 1392برچسب: کارت گرافیک , msi , MSI GeForce GTX 780 Lightning, توسط بهزاد
یکی از ویژگی های خوب سرویس جی میل امکان انتخاب قالب های زیبا و متنوع ( themes) است که شرکت گوگل هم اکنون امکانی را فراهم کرده است که شما می توانید تصاویر دلخواه خود را از روی هاردیسک آپلود کرده و برگزینید.
 
بدین منظور:
ابتدا وارد حساب خود Gmail شوید.
سپس بر روی دکمه settings در بالاي سمت راست صفحه با آیکن آچار مشخص شده است کلیک کنید وThemes را انتخاب نمایید.
 
در این صفحه قالب های مختلف Gmail را می توانید مشاهده کرده و انتخاب کنید اما برای انتخاب یک تصویر دلخواه به عنوان تصویر پشت زمینه از قسمت custom themes بر روی light و یا Dark کلیک کنید( تفاوت این دو در این است که در حالت light سایر قسمت های صفحه رنگی روشن خواهند داشت و در حالت Dark رنگی تیره ، این موضوع به سلیقه شما بستگی دارد)
 
پس از کلیک بر روی یکی از این دو مورد صفحه جدیدی باز خواهد شد .
 
در قسمت featured تصاویر پشت زمینه منتخب و پیشنهادی Gmail را می توانید انتخاب کنید اما برای انتخاب یک تصویر دلخواه بر روی upload photo و سپس select photo from your computer کلیک کنید و تصویر مورد نظر خود را از روی هارد دیسک انتخاب نمایید.
 
دقت کندی تصویر انتخابی دارای کیفیتی خوب و اندازه ای بزرگ باشد. پس از آپلود عکس ، تصویر به طور خودکار به عنوان تصویر پشت زمینه انتخاب می شود.
 
در نهایت برای مشاهده تغییرات می توانید کلیدهای ترکیبی ctrl+f5 را فشار دهید تا صفحه به روز رسانی شود و برای تغییر مجدد این تصویر پشت زمینه می توانید وارد صفحه themes شده و از قسمت custom themes روی chang your buckground image کلیک کنید.
منبع:دریچه
http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:جي ميل , پس زمينه , گوگل , ترفند جی میل , تعویض, توسط بهزاد

اين روزها بيشتر کاربران اينترنت زند‌گي و نوع متفاوتي از ارتباطات را تجربه مي کنند‌. ارتباطات د‌ر جهان مجازي بسيار گسترد‌ه تر از گذشته شد‌ه است و امروزه به راحتي مي توان د‌ر هر جايي که باشيم با د‌يگران يک ارتباط صوتي، تصويري يا د‌ر نهايت متني د‌اشته باشيم.

http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 20 مرداد 1392برچسب:حریم ، خصوصی ، مجازی ، اینترنت, توسط بهزاد
جاوا اسکریپت زبانی است که توسط NetScape تولید شده است. این زبان، زبان برنامه نویسی اسکریپت مبتی بر اشیاء است. علی رغم اشتباه عمومی، زبان جاوا اسکریت با زبان جاوا ارتباطی ندارد و کاربرد گسترده این زبان در سایتها و صفحات اینترنی می‌باشد و به کمک این زبان می‌توان به اشیاء داخل صفحات HTML دسترسی پیدا کرد و آنها را تغییر داد. به همین علت برای پویا نمایی در سمت کاربر، از این زبان استفاده می‌شود. در کتاب پیش رو جاوا اسکریپت را بصورت کاربردی و ساده خواهید آموخت.
http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 19 مرداد 1392برچسب: کتاب الکترونیک ، آموزش کاربردی ، جاوا اسکریپت ، دانلود, توسط بهزاد

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 17 صفحه بعد

ابزار پرش به بالا