develop
 
برای کارای کامپیوتر . رایانه . pc

آمارگیر وبلاگ



شب گذشته چند بسيجي در حال تردد در خيابان پيروزي بودند که فردي را با  با لباس يگان امداد تهران مشاهده کردند.
 
بسيجيان که به دليل پائين بودن سن فرد و بالا بودن درجه‌اش شک کرده بودند، موضوع را به کلانتري 128 تهران نو اعلام کردند. 

ماموران کلانتري سريعا خود را به موقعيت اعلام شده رساندند و مشاهده کردند که فردي با کتاني لباس ماموران يگان امداد پوشيده و در حالي که شايد 22 سال دارد، درجه‌اش سرهنگي است. 

به دنبال اين موضوع ماموران متهم را بازداشت کرده و جهت تحقيقات به کلانتري انتقال دادند. 

در کلانتري متهم که فاقد هرگونه مدارک نظامي بود، خود را به نام بيژن 23 ساله معرفي کرد و بيان داشت: قصد رفتن به خواستگاري را داشتم ولي دختر مورد علاقه ام عاشق ماموران يگان امداد تهران است و من هم براي اينکه بتوانم دل دختر و خانواده اش را به دست بياورم، لباس ماموران يگان امداد را پوشيدم و در حال رفتن به خواستگاري بودم، چراکه مي‌دانستم با اين اقدام حتما جواب دختر مورد علاقه‌ام مثبت است. 

رئيس کلانتري با بيان اينکه متهم به دليل جعل عنوان مامور به مقام قضايي معرفي شد به باشگاه خبرنگاران؛ گفت: هموطنان مي‌توانند در صورت مشاهده افراد مشکوک که لباس نظامي به تن دارند، موضوع را به سامانه 110 اعلام کنند. 

منبع:باشگاه خبرنگاران

http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب: پليس ، تهران ، امداد ، يگان ، کلانتري ، عشق ، دختر, توسط بهزاد

دانشمند ایرانی دانشگاه ساوث‌همپتون و تیم وی برای اولین بار موفق به کشف کلیدی شدند که سلولهای سرطانی را در برابر سطوح پایین اکسیژن، سازگار و با دوام می‌کند.

 

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر علی توسلی، دانشمند مطالعات سرطان در دانشگاه ساوث‌همپتون توانسته‌اند راهی برای توقف عملکرد HIF-1 پیدا کنند که سلولهای سرطانی از آن برای سازگاری با سطوح پائین اکسیژن که یکی از ویژگی‌های رایج در بیماری‌هاست، استفاده می‌کنند.

 

این محققان توانستند جلوی استفاده سلولهای سرطانی از این کلید را طی فرآیندی موسوم به زیست‌شناسی مصنوعی بگیرند.

 

آنها با آزمایش 3.2 میلیون ترکیب احتمالی که توسط یک باکتری مهندسی شده خاص ساخته شده بودند، توانستند مولکولی که جلوی عملکرد HIF-1‌ را می‌گیرد، پیدا کنند.

 

تمام سلولها به یک منبع تغذیه خون برای ارائه اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز برای بقا احتیاج دارند. تومورهای سرطانی به سرعت رشد کرده و با بزرگتر شدن آنها، تقاضای اکسیژن و مواد مغذی آنها از عرضه توسط رگهای خونی اطراف بیشتر می‌شود.

 2.0-10.jpg

اما HIF-1 برای سازگاری با این محیط با سطح پایین اکسیژن به عنوان یک کلید اصلی عمل و صدها ژن را روشن کرده و منجر به بقای سلولهای سرطانی می‌شود.

 

این پروتئین به تحریک شکل‌گیری رگهای خونی در اطراف تومورها پرداخته که منجر به ارائه اکسیژن و مواد مغذی بیشتر به تومور و در نتیجه رشد بیشتر آن می‌شود.

 

دکتر توسلی که به همراه تیم خود موفق به کشف و تولید ترکیبی برای مقابله با این پروتئین شده، اظهار کرد: ما راهی را برای هدف قرار دادن گامهایی که سرطان برای بقا برداشته، پیدا کرده‌ایم و امیدواریم که پژوهش ما بتواند در آینده به داروهای موثر با قابلیت توقف سازگاری سلولهای سرطان با محیطهایی با اکسیژن پایین و در نتیجه توقف رشد بیشتر آنها منجر شود.

 

وی افزود: گام بعدی ما توسعه بیشتر این مولکول برای ایجاد یک درمان موثر است.

 

این پژوهش در مجله انجمن شیمی آمریکا منتشر شده است.

منبع : ایسنا

http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 7 مرداد 1392برچسب:قفل شدن تومورهای سرطانی , دانشمند ایرانی , دکتر توسلی , دانشگاه ساوث‌همپتون, توسط بهزاد

محققان آلمانی با توقف و به دام انداختن یک دقیقه‌ای نور درون یک کریستال، موفق به ذخیره و بازیابی اطلاعات منسجم شدند.

32-21.JPG

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متوقف کردن نور به عنوان سریع‌ترین پدیده در جهان بسیار دشوار است؛ سرعت حرکت نور در خلأ حدود 300 میلیون متر بر ثانیه است و یک دقیقه زمان بسیار طولانی محسوب می‌شود و در این مدت نور می‌تواند بیش از 17 میلیون کیلومتر معادل 20 سفر به دور ماه را طی کند.

در سال 1999 میلادی دانشمندان موفق به کند کردن سرعت نور به 17 متر در ثانیه شدند و در سال 2001 نیز برای کسری از ثانیه نور بطور کامل متوقف شد؛ در سال 2013 نیز محققان با استفاده از اتم‌های سرد موفق به توقف 16 ثانیه‌ای نور شدند.

اما اکنون فیزیکدانان دانشگاه دارمشتات به سرپرستی پروفسور «جورج هاینتسه» در یک رکوردشکنی تازه موفق شدند پرتوهای نور را بمدت 60 ثانیه به دام بیندازند.

پرتو لیزر بدرون یک کریستال مات تابانده شد و در این شرایط اتم های کریستال در فرآیندی موسوم به شفافیت القایی الکترومغناطیسی (ETI) به طیف محدودی از فرکانس های شفاف تبدیل شدند.

با تابش لیزر دوم بداخل کریستال و خاموش کردن لیزر اول، پرتوهای نور به دام انداخته شدند و در این حالت شفافیت کریستال به حالت مات اولیه بازگشت.

علاوه بر توقف نور، محققان موفق به ذخیره و بازیابی داده‌ها در پرتوهای تجربی در قالب یک تصویر با طول موج 100 میکرومتر شدند که گام مهمی برای پردازش اطلاعات کوانتومی محسوب می‌شود.

محققان معتقدند با استفاده از مواد بهتر می‌توان پلت فرم جامدی برای دستیابی به امکان توقف و ذخیره‌سازی 10 دقیقه‌ای نور توسعه داد.

منبع : ایسنا

http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


یک طراح به ارائه بازنمایی‌های رنگی پرداخته و در آنها نشان داده که اگر انسان قادر به دیدن امواج وای‌فای بود، اوج و تکانشهای آنها چطور دیده می‌شدند.

 1-2364.jpg

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نیکولای لام با همکاری براونینگ ووگل، فیزیکدان نجومی سابق ناسا به بررسی چگونگی حرکت شبکه‌ها پرداخته و طرحهای خود را بر پایه داده‌های پشتیبانی بدست آمده از اطراف کنگره آمریکا و پارک ملی واشنگتن بنا نهادند.

http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


طبق آیین نامه‌ای که آموزش و پرورش برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرده، نحوه تغییر رتبه و نظام رتبه‌بندی معلمان تشریح شد، نظامی که بر اساس آن چهار رتبه «مربی معلم»، «استادیار معلم»، «دانشیار معلم» و «استاد معلم» برای معلمان در نظر گرفته شده است.

 DSC_0093_resize.jpg

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش » ایسنا، در بخشی از نظام رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان و جذب و تامین منابع انسانی آموزش و پرورش، داشتن حداقل درجه علمی مورد نیاز برای کسب آن رتبه، تجربه خدمت مورد نیاز، کسب امتیازات لازم از جداول فعالیت‌ها، کسب امتیاز لازم در ارزشیابی‌های ملی برای رتبه‌بندی تعریف شده و ارائه مقالات و تالیفات علمی مناسب در زمینه موضوعات آموزش و پرورش و پیشرفت تربیتی و تحصیلی دانش‌آموزان، در ارزشیابی فعالیت‌های معلمان در کانون توجه قرار می‌گیرد.

 

در این طرح پیشنهادی چهار رتبه برای معلمان در نظر گرفته شده که برای هریک از این عناوین شرایطی تعریف شده است.

http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


پردازشگر گرافیکی Tegra 4 توسط شرکت Nvidia ساخته شده است.لوازم الکترونیکی مجهز به این پردازشگر دارای رابط های گرافیکی بسیار بالایی خواهند بود.اولین گوشی موبایل با این پردازنده نیز توسط شرکت ZTE رونمایی شد.سرعت این پردازشگر روی این گوشی 1.8 گیگاهرتز می باشد.
 
 
اما از دیگر ویژگی های این گوشی هوشمند که U988S نام دارد می توان به حافظه رم با ظرفیت دو گیگابایت  اشاره کرد.نمایشگر ال سی دی این گوشی نیز پنج اینچی بوده و  دارای کیفیت فول اچ دی می باشد.
 
گوشی U988S می تواند با اکثر شبکه های موبایل در سراسر جهان به راحتی کار کند و دوربین به کار رفته در آن نیز هشت مگاپیکسلی است.
منبع:دریچه

 

http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 27 تير 1392برچسب: گوشی , تگرا , پردازشگر , جدیدترین گوشی , گوشی U988S , شرکت Nvidia , اخبار گوشی , توسط بهزاد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 92 به صورت الکترونیکی منتشر می‌شود، گفت: دفترچه آزمون مذکور چاپ و تکثیر نخواهد شد.

 118-13.jpg

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته حاوی شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو، نحوه انتخاب رشته و کد رشته محل‌های تحصیلی گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه است، اظهارکرد: این دفترچه از روز سه‌شنبه ( 15 مرداد ماه) بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

 

به گفته وی، این دفترچه درواقع سند اصلی انتخاب رشته و گزینش دانشجو است.

 

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، خاطرنشان کرد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته هر یک از گروه‌های آزمایشی پنج گانه علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی به طور جداگانه برای هر یک از گروه‌های آزمایشی تهیه شده و از تاریخ مذکور منحصرا بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

 

توکلی با اشاره به استفاده از امکانات الکترونیکی کشور و تحقق اهداف دولت الکترونیک، اظهارکرد: دفترچه انتخاب رشته همانند سایر دفترچه‌های راهنمای آزمون‌های دیگر به منظور حذف کاغذ، استفاده از امکانات الکترونیکی کشور و در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک دفترچه‌ها چاپ و تکثیر نخواهد شد و داوطلبان برای دریافت دفترچه، تنها باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

http://www.uplooder.net/

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:کنکور , اخبار کنکور , کنکور 92 , دفترچه کنکور , انتخاب رشته, توسط بهزاد

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 11 صفحه بعد

ابزار پرش به بالا